2017年10月1日日曜日

catch a break チャンスを掴む


catch a break(= get a break) は幸運を掴む、好機を得るの意味。ここでの break(第76定義) は幸運、ツキのこと。 1:58 it takes years for the intelligence community to catch a break. 諜報機関がビンラディン所在地の糸口を掴むまで何年もかかった。

Killing Bin Laden- A Promising Lead

1:35 before he starts as Neo in the Matrix trilogy, he was just an actor trying to catch a break. キアヌ・リーブスはマトリックスでネオを演じる以前は、(ケロッグの宣伝に出演して)好機の到来を待つしがない俳優だった。

Top 10 Celebrity Commercials from Before They Were Stars

6:35 the woman just can't catch a break. ケイト・ゴセリンさんはとことんついてない。

Top 10 Celebrities That Are Famous for No Reason

3:30 here's my break. my break came when Betty Endicott news director at WTTG in Washington called me into her office and asked me to close the door one day. 私のチャンスはWTTGの社長が、社長室に私を招いて、私にドアを閉めるように命じ、スタッフについての意見を私に求めたことでした。

Brian Williams: My First Big Break

1:40 his big break came in 2007 with his promotion to top leader of Shanghai.

How Xi Jinping Went From Feeding Pigs to Ruling China

練習問題解答
a-5330 catches a break